
Over ons
Interimmanager, adviseur en initiatiefnemer/eigenaar van Overstag Public Management & Consultancy BV. Gert Cazemier is bestuurskundige en werkt sinds 1995 in de zorgsector.
Allround interimmanager, -bestuurder en adviseur. Hij is initiatiefnemer/eigenaar van Overstag Public Management & Consultancy. Gert heeft een bestuurskundige achtergrond en heeft zich gespecialiseerd in sturing- en besturingsvraagstukken. U kunt denken aan crisis- en verandermanagement, slimmer en slanker organiseren, versterking bedrijfsvoering (exploitatie, managementinformatie, ICT, huisvesting, etc.), fusie- en samenwerkingsvraagstukken en governance.
Een inhoudelijk drive, energie, strategisch handelen en doortastendheid kenmerken zijn optreden. Hij creëert rust, brengt focus aan en verbindt mensen met elkaar en de doelstellingen van de organisatie. Zodoende ontstaat draagvlak en kunnen veranderprocessen versnellen en resultaten worden behaald.
Overstag voor de verandering
Interimmanagement
Om verschillende redenen kan het nodig zijn om interimmanagement in te schakelen. Er is een crisis, er is behoefte om even goed na te denken over de toekomstige leidinggevende structuur, er is even extra managementcapaciteit nodig, etc.
Interimmanagement vereist kennis van de uitvoerende praktijk, meerjarige leidinggevende ervaring in verschillende organisaties en een kritische en onafhankelijke houding.
We werken bij voorkeur nauw samen met medewerkers, medezeggenschap, management en toezichthouders. Op die manier leggen we de basis om te veranderen en duurzaam te blijven verbeteren.
Onze aanpak laat zich als beste als volgt samen te vatten:
- Invoegen
- Toevoegen
- Uitvoegen
We zetten onze ervaring graag in voor uw organisatie.
Onderzoek & Advies
Voelt het niet pluis, gaat het niet goed in uw organisatie of wilt u de situatie goed in beeld krijgen? Of weet u wel welke richting u ongeveer uit wil, maar ontbreekt het u aan tijd en expertise? Wij vergroten uw zicht op de organisatie, brengen relevante ontwikkelingen in beeld, verkennen scenario’s en adviseren u over te maken keuzes en hoe u deze keuzes succesvol kunt implementeren.
We benutten de kennis en ervaring van uw medewerkers met die van onze adviseurs. Zodoende krijgen we snel een goed beeld van uw mogelijkheden en alles waar we rekening mee moeten houden. Betrokkenheid van medewerkers, medezeggenschap, management en toezichthouders vergroot het draagvlak voor veranderingen, het maken van keuzes en draagt ook bij aan een succesvolle en voortvarende implementatie.
Werving & Selectie
Mensen maken het verschil en dat geldt zeker ook voor leiders. Dit betekent dat wij bij werving & selectie met name focussen op persoonlijkheidsaspecten. Passie, drive om het goede te doen, visie op leiderschap en sturing, en het vermogen om voortdurend te schakelen vinden we bij het selecteren van kandidaten erg belangrijk. In onze ogen is een leider het boegbeeld, zet de toon, richt en verbindt de energie van alle medewerkers.
We zijn gespecialiseerd in werving en selectie voor eindverantwoordelijke posities, in het bijzonder directeuren, bestuurders en toezichthouders.
Wij bieden u de mogelijkheid om werving & selectie te combineren met interimmanagement ter overbrugging. Interimmanagement kan zodoende benut worden om beter zicht te krijgen op de uitdagingen van de organisatie en het leiderschap dat daarvoor nodig is.


